Borowy Młyn 22
82-420 Ryjewo
www.agape.info.pl
agape22@wp.pl
NIP 581 16 71 794; KRS 0000058879
1. Podstawowe dane:
Nazwa: Stowarzyszenie na Rzecz Bezdomnych Dom Modlitwy „AGAPE” z siedzibą w Borowym Młynie,
Adres: Borowy Młyn 22, 82-420 Ryjewo,
Numer KRS: 0000058879, 12.11.2001r. – data rejestracji
Numer REGON: 170422730
Zarząd:
- Prezes Zarządu: Ewelina Długołęcka-Godlewska
zam. ul. Spokojna 5/5
82- 400 Sztum
- Wiceprezes Zarządu: Olga Loroch
zam. ul. Michałowskiego 14d/7
82-200 Malbork
- Członek Zarządu-Skarbnik: Regina Toruń
Os. Parkowe 5a/2
82-400 Sztum
2. Cele
Stowarzyszenia
-
Działania zapobiegające marginalizacji i wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych oraz nieuleczalnie chorych z uwzględnieniem rehabilitacji zdrowotnej i zapewnieniem całodobowej opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku,
-
Działania zapobiegające marginalizacji i wykluczeniu społecznemu osób z zaburzeniami psychicznymi,
-
Reintegracja i aktywizacja społeczno – zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem i wykluczonych społecznie,
-
Pomoc osobom w kryzysie, ofiarom przemocy w rodzinie i osobom starszym,
-
Opieka nad osobami w trudnej sytuacji życiowej, szczególnie niepełnosprawnymi i podlegającymi wykluczeniu społecznemu oraz zapobieganie tym sytuacjom, w tym również przeciwdziałanie bezrobociu,
-
Edukacja i integracja społeczna, wspieranie i organizowanie wolontariatu,
-
Pomóc wychowankom placówek opiekuńczo – wychowawczych w usamodzielnieniu się,
-
Działania na rzecz społeczności lokalnej ze szczególnym uwzględnieniem zachowania dziedzictwa kulturowego i promocji regionu,
-
Aktywność na polu zagospodarowania czasu wolnego, organizacji wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży zarówno zamieszkujących placówki „AGAPE”, jak i zamieszkujących w lokalnym środowisku,
-
Upowszechnianie wiedzy wśród społeczeństwa, pracowników pomocy społecznej, służby zdrowia, szkolnictwa, samorządów lokalnych i różnych organizacji społecznych o podłożu problemu bezdomności oraz jego następstwach,
-
Głoszenie Dobrej Nowiny wśród ubogich, zagubionych i zawiedzionych wypływającej z nauki Kościoła Katolickiego.
3. Najważniejsze zdarzenia związane z otrzymaniem lub wydatkowaniem pieniędzy
1. Tytuł projektu: „Jestem samodzielny”
Zakres zadania: zwiększenie samodzielności osób niepełnosprawnych poprzez prowadzenie ciągłej rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz terapii zmierzającej do poprawy ich fizycznego i psychicznego stanu zdrowia.
Termin realizacji: 01.01.2016r. – 31.12.2016r.
Źródło finansowania: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Kwota dofinansowania: 39.452,96 zł
2.
Tytuł projektu: „zapewnienie schronienia wraz z opieką dla ok. 20 osób starszych, niepełnosprawnych w szczególności będących osobami bezdomnymi”
Termin realizacji: 01.04.2015r. – 31.03.2018r.
Zakres zadania: zapewnienie schronienia wraz z opieką dla ok. 20 osób starszych, niepełnosprawnych, w szczególności będących osobami bezdomnymi.
Źródło finansowania: Prezydent Miasta Gdyni
Kwota dofinansowania: 270.777,00 zł
3. Tytuł projektu: „AGAPE – bezpieczną przystanią”
Termin realizacji: 01.01.2016r. – 31.12.2016r.
Zakres zadania: Prowadzenie i zapewnienie 15 miejsc całodobowych okresowego pobytu w ośrodku wsparcia.
Źródło finansowania: MOPR Gdańsk dział ds. Seniorów WPIRON
Kwota dofinansowania: 250.154,00 zł
4. Tytuł projektu: „Nasza Przystań”
Termin realizacji: 01.01.2016r. -31.03.2016r.
Zakres zadania: udzielanie schronienia poprzez zapewnienie tymczasowego miejsca noclegowego i posiłku w ośrodku wsparcia o standardzie domu dla 20 bezdomnych mężczyzn.
Źródło finansowania: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
Kwota dofinansowania: 61.880,00 zł
5. Tytuł projektu: „Bądźmy bardziej samodzielni 2016”
Termin realizacji: 01.04.2016r.- 31.12.2016r.
Zakres zadania: prowadzenie rehabilitacji osób niepełnosprawnych połączoną z opieką psychologiczną, medyczną oraz prawną.
Źródło finansowania: Miasto Malbork.
Kwota dofinansowania: 4.500,00 zł
6. Tytuł projektu: „Nasz Dom”
Termin realizacji: 20.06.2016r. – 31.12.2016r.
Zakres zadania: całodobowe wsparcie dla osób bezdomnych na bazie Domu Socjalnego w Borowym Młynie.
Źródło finansowania: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
Źródło finansowania: 7.000,00 zł
7. Nazwa projektu: ”Agape naszą szansą 2016”
Termin realizacji : 20.06.2016r. – 31.12.2016r.
Zakres zadania: całodobowe wsparcie dla osób bezdomnych na bazie Centrum Usług Socjalnych i Wsparcia w Nowym Stawie.
Źródło finansowania: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
Kwota dofinansowania : 8.000,00 zł
8. Tytuł projektu: Dokształcanie pracowników Stowarzyszenia
Termin realizacji: 01.09.2016r. – 30.06.2017r.
Zakres zadania: podniesienie kwalifikacji pracowników Stowarzyszenia „AGAPE”.
Źródło finansowania: Powiatowy Urząd Pracy Kwidzyn
Kwota dofinansowania: 8.560,00 zł
4. Opis prowadzonej działalności gospodarczej
Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, a wszelkie dochody przeznacza na działalność statutową.
5. Informacje o osiągniętych przychodach
a) przychody z działalności statutowej:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PRZYCHODY W ZŁ |
1.
2. 3. |
Przychody finansowe Pozostałe przychody Zyski nadzwyczajne |
400,00 71,34 0,00 |
RAZEM |
471,34 |
b) przychody finansowe:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PRZYCHODY W ZŁ |
1. | Składki brutto określone statutem 330,00 | |
2. | PRZYCHODY z działalności statutowej
nieodpłatnej pożytku publicznego w tym:
|
5.979.045,03 1.076,40 62.048,13 650.323,96 |
3. | POZOSTAŁE przychody określone statutem – darowizny rzeczowe |
53.987,57 |
4. | RAZEM |
6.746.811,09 zł |
6. Informacje o poniesionych kosztach
a) informacje o strukturze kosztów:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
KOSZTY W ZŁ |
1. | Koszty realizacji działalności statutowej nieodpłatnej pożytku publicznego, w tym: |
650.323,96 |
a. zużycie materiałów i energii
b. usługi obce c. wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia |
246.995,47 74.445,35 328.883,14 |
|
2. | Koszty administracyjne:
|
5.612.832,26 1.795.094,61 685.075,28 22.747,50 3.054.702,50 42.816,49 12.395,88 |
b) koszty finansowe:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
KOSZTY W ZŁ |
1. | Koszty finansowe w tym:
|
3,20 0,00 3,20 0,00 |
7. Informacje o zatrudnionych osobach
Przeciętne roczne zatrudnienie osób w 2016 roku wyniosło 92 osób.
8. Kwota wypłaconych wynagrodzeń brutto
Wysokość wynagrodzenia brutto za 2016 rok wyniosła łącznie 3.382.342,71 zł.
9. Informacja o wynagrodzeniach wypłacanych członkom zarządu
Zarząd (trzy osoby) pełni swoje funkcje społecznie.
10. Informacja o udzielonych pożyczkach
Stowarzyszenie w 2016 roku nie udzieliło żadnych pożyczek pieniężnych.
11. Dane o wartości nabytych obligacji
Stowarzyszenie nie nabyło i nie posiada obligacji, nie nabyło udziałów i akcji w spółkach.
12. Dane o nabytych nieruchomościach oraz innych środkach trwałych
Stowarzyszenie w 2016 roku nabyło następujące środki trwałe:
– maszyna Taski w kwocie 10.708,95 zł
– kocioł warzelny w wysokości 11.562,00 zł
– klimatyzator w kwocie 4.059,00 zł
– telewizor Sony o wartości 6.299,99 zł
– zmywarka do naczyń w kwocie 5.275,47 zł
– winda osobowa o wartości 343.539,00 zł
– samochód osobowy Volkswagen Caddy o wartości 40.000,00 zł
– samochód osobowy Volkswagen Caddy o wartości 40.000,00 zł
– traktor Husqvarna o wartości 15.311,00 zł
– zwiększyło wartość budynku w Borowym Młynie o wartość 19.440,00 zł
13. Dane o wartości aktywów i zobowiązań
I. Aktywa trwałe: 1.118.482,08 zł
II. Aktywa obrotowe: 985.854,73 zł
III. Krótkoterminowe rozliczenia
międzyokresowe 0,00 zł
IV. Zobowiązania i rezerwy: 132.914,60 zł
w tym:
a) zobowiązania długoterminowe
z tytułu kredytów i pożyczek 0 zł
b) zobowiązania krótkoterminowe
i fundusze specjalne 15.003,27 zł
c) rozliczenia międzyokresowe 117.911,33 zł
14. Informacja o kwotach zgromadzonych na rachunkach bankowych
Według stanu na 31.12.2016 r. kwota zgromadzonych środków pieniężnych wyniosła 969.272,00 zł.
15. Informacje o przeprowadzonych kontrolach w Stowarzyszeniu
Kontrole w okresie sprawozdawczym:
Kontrole w Domu Socjalnym AGAPE w Borowym Młynie:
-
Kontrola Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku -10 maj 2016 r. (księgowość)
-
Kontrole z Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego
27.04.2016r. – ocena stanu sanitarno-higienicznego,
31.10.2016r. – ocena stanu sanitarno-higienicznego,
wrzesień 2016 r. – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
czerwiec 2016r. – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Gdańsk
wrzesień 2016r. – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Gdańsk
-
Konrtole w Centrum Usług Socjalnych i Wsparcia w Nowym Stawie:
Kontrole z Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego:
- 17.02.2016r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku
Protokół kontroli Nr 4/SK/2016 z dn. 17.02.2016r.
Zakres kontroli: ocena stanu sanitarnego w Centrum Usług Socjalnych i Wsparcia w Nowym Stawie
- 03.11.2016r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku
Protokół kontroli Nr 133/DR/2016 z dn. 03.11.2016r.
Kontrola sanitarna w zakresie nadzoru nad warunkami żywienia zbiorowego zamkniętego.
- 03.11.2016r. Powiatowa Państwowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Malborku
Protokół kontroli Nr 99/SK/2016
Zakres kontroli: ocena stanu sanitarnego obiektu
- 01.12.2016r. Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Malborku
Kontrola przestrzegania przepisów przeciwpożarowych. Rozpoznanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej.
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni 12.09-23.09.2016r.
Zakres kontroli: kontrola problemowa w zakresie realizacji zleconego zdania, polegającego na zapewnieniu schronienia wraz z opieką dla ok. 20 osób starszych, niepełnosprawnych w szczególności będących osobami bezdomnymi oraz prawidłowość wykorzystania dotacji w I kwartale 2016 roku.
Kontrole Ośrodka „AGAPE” w Sztumie
Kontrole z Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego – 02.11.2016 r.
Kontrole w Schronisku dla Bezdomnych w Szawałdzie
– 29.02.2016r. –Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku – bieżąca kontrola obiektu
– 04.11.2016r. – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku – bieżąca kontrola obiektu
– 29.11.2016r. – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku – bieżąca kontrola obiektu
– 30.11.2016r. Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Malborku
– czerwiec 2016r. – MOPS Sopot
16. Uchwały Zarządu i ich treść:
l.dz | DATA | CZEGO DOTYCZY |
1. | Uchwała z dnia 04.01.2016 r. | w sprawie zatwierdzenia zasad polityki rachunkowości i planu kont |
2. | Uchwała z dnia 03.03.2016 r. | W sprawie zatwierdzenia sprawozdania merytorycznego i finansowego za rok 2015 |
3. | Uchwała z dnia 04.04.2016 r. | W sprawie zatwierdzenia materiałów na Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia |
4. | Uchwała z dnia 20.05.2016 r. | W sprawie zakupu środków trwałych – traktor Husqvarna i kocioł gazowy |
5. | Uchwała z dnia 19.07.2016 r. | W sprawie wyboru firmy audytorskiej mającej dokonać badania sprawozdania finansowego za rok 2016 |
6. | Uchwała z dnia 05.09.2016 r. | W sprawie określenia sposobu funkcjonowania Ośrodków Stowarzyszenia w odniesieniu do projektu rozporządzenia MRPiPS z dnia 5.09.2016r. |
7. | Uchwała z dnia 15.09.2016 r. | W sprawie sprzedaży środka trwałego na wniosek Kierownika Ośrodka – samochód Volkswagen Transporter |
8. | Uchwała z dnia 21.10.2016 r. | W sprawie zakupu samochodu służbowego na potrzeby Ośrodka w Borowym Młynie |
9. | Uchwała z dnia 25.10.2016 r. | W sprawie zatwierdzenia wysokości stawki za pobyt osoby kierowanej przez ośrodek pomocy społecznej decyzją administracyjną |
10. | Uchwała z dnia 28.10.2016 r. | W sprawie zatwierdzenia wysokości stawki za osobodzień w poszczególnych placówkach Stowarzyszenia „AGAPE” na rok 2017 |
11. | Uchwała z dnia 04.11.2016 r. | W sprawie zakupu samochodu służbowego na potrzeby Ośrodka w Szawałdzie |
12. | Uchwała z dnia 21.11.2016 r. | W sprawie przeprowadzenia wyborów na przedstawiciela pracowników w Stowarzyszeniu |
13. | Uchwała z dnia 21.11.2016 r. | W sprawie powołania Komisji Wyborczej do wyboru przedstawiciela pracowników Stowarzyszenia |
14. | Uchwała z dnia 21.11.2016 r. | W sprawie regulaminu wyborów przedstawiciela pracowników Stowarzyszenia |
17. Inne
Wynik finansowy za rok obrotowy 2016 wyniósł 504.186,07 zł